Wednesday, September 9, 2009

دو فایده ی مهم قحط الرجال

علی از ظاهر همیشه قحط الرجال -که از سالیان دور امری مذموم و ناپسند بوده است- چیز همچین بدی نیست خصوصا وقتی که باعث گردد نخبه ای مانند وحید دستجردی بر مسند یک وزارت خانه بنشیند.وزیر بهداشت کابینه ی 9+1در همان ابتدای ورودش به وزرات خانه دو راهکار اساسی از خود بدر نمود یکی از یکی بهتر .


راهکار اول مربوط می شود به این که اگر زنی به یک پزشک مراجعه می کند باید درب بسته شود . زیرا به گفته ی شاهدان عینی بسیاری از بانوان تا کنون از این که مطب پزشکان معالجشان همیشه باز می باشد اظهار انزجار کرده بودند و آرزو ی دیرینه شان این بوده که درب ها بسته شوند.در پی انتشار خبر فوق آگاهان گاو و گوسفند از هجوم افرادی خبر داده اند که سالیان متمادی است برای بسته شدن در، گاو و گوسفند نذر کرده بودند و احتمال می دهند در روزهای آینده بازار با کمبود جدی گوشت قرمز مواجه شود.

راهکار کلیدی دیگر وحید دستجردی که در راستای همان راهکار اول می باشد به حفظ حریم خصوصی زنان نزد پزشکان بر می گردد. وزير بهداشت و درمان گفته است: اينكه پزشك زن باشد يا مرد مد نظر نيست چون بيماران پزشك خود را انتخاب مي‌كنند اما اين نكته مهم است كه فقط پزشك معالج به همراه يك پرستار بيمار را معاينه كند.البته هنوز بر کسی مشخص نیست که در سر این وزیر چه گذشته است و اصولا جریان چیست که چرا با اضافه نمودن یک پرستار به یک پزشک در حین معاینه ،حریم خصوصی بیمار بیشتر از پیش حفظ خواهد شد.شاید منظور ایشان این بوده که تا قبل از این یک پزشک به همراه یک پرستار ، رییس بیمارستان ، مسئول روابط عمومی و جمعی از اهالی محل بیمار را معاینه می کردند که باید تعداد آنها کاهش یابد. اما جای شکرش باقی است که-از نظر ایشان- هنوز بیماران این حق را دارند (و عقلشان می رسد) که پزشک معالجشان خود انتخاب نمایند و نیازی به تهیه ی مجوز از نهادهای زیربط و زی-بی ربط ندارند.

No comments:

Post a Comment